Circuit Sneltransport werkt samen met Goederenhubs voor een groenere bezorging met een lagere emissie. Goederenhubs heeft distributiepunten aan de randen van de steden zodat de pakketten voor de stad daar verzameld kunnen worden. Vervolgens brengen de Goederenhubs de zendingen op hun bestemming in de stad.

Goederenhubs

Eerst reden grote vrachtwagens de kleine, smalle straatjes in om de winkels te bevoorraden. Dit zorgde voor opstoppingen en meer uitstoot. Daarom zijn er Goederenhubs bedacht. Deze zitten aan de rand van steden zoals Meppel en Zwolle. De grote vrachtwagens die normaal de stad inreden kunnen nu hun vracht bij de Goederenhubs langs de snelweg kwijt. Die zorgen ervoor dat de pakketten bij de ontvangers terechtkomen. Waarbij ze zoveel mogelijk gebruik maken van elektrisch vervoer.

Beter voor het milieu

Circuit Sneltransport maakt voor zijn pakketdienst gebruik van Goederenhubs, dit is efficiënter en beter voor het milieu. Voor zendingen die tijdskritisch zijn zoals koeriersdiensten werken Goederenhubs niet. En koeriersleveringen moeten vaak op een bepaalde manier worden aangeboden. Maar gelukkig werkt dit voor de bezorging van pakketten, pallets, rolkarren en losse goederen wel. Het is een win-win-situatie voor de pakketdienst en het milieu.

Samenwerking met Circuit Sneltransport

Frenk Verzandvoort werkt bij Goederenhubs en is erg enthousiast over de samenwerking met Circuit Sneltransport. “We werken al samen met JBM waar we erg tevreden over zijn. Door de samenwerking met Circuit Sneltransport konden we ook een Goederenhub openen in Meppel.”

Toekomst Goederenhubs

Momenteel zijn er 16 locaties aan de randen van steden in Nederland. Dat moeten er natuurlijk meer worden. Frenk Verzandvoort wil in 2025 30 Goederenhubs in gebruik hebben. Als antwoord op de milieuambities van de overheid en de gemeenten. Om zo samen met Circuit Sneltransport en JBM te werken aan een schonere stad waar mensen kunnen genieten van alles wat de stad te bieden heeft.

Goederenhubs